fredag 25 januari 2013

SYÖKÄÄ KANAA!

- som grisen sade

 



Den är inte vacker, den är inte aptitlig, men den håller dig vid liv i en vecka!


Nu ska det göras broiler - broilerstrimlor i ugnen. På förpackningarna stod det "stek", men stekpannan var för liten och jag orkade inte steka i flera omgångar...

Jag tog 1½ kg broilerstrimlor, bredde ut dem på ett bakplåtspapper på en ugnsplåt. Som ända smaksättare fungerade mitt trogna och livsviktiga salt. Jag lät hela härligheten stå i ugnen och torka på 175 grader. Efter en timme tog jag ut den torraste broilermattan världen har skådat!

Broilermattan delade jag i lagom stora portionsbitar. Varje portion lade jag i en burk, i antingen kylskåpet eller frysen. Där får de vänta på att senare bli uppätna tillsammans med potatis, makaroner eller ärter.





Jag försöker inte göra reklam för McDonald's...
Jag hittade bara en så gullig <3 reklamskylt på stan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar